Přidávám popis postupu programování dekodéru funkcí. Od verze 0.42 (dekodéru NEON) došlo k možnosti ovládat každý výstup samostatně a přiřadit mu svoji adresu. Rozšířila se i možnost použití dalších typů miktokontrolérů a předpřipravit si obsah možných proměnných v programu Hexmanipul.
Pokusím se teď popsat postup pro změnu ovládacích příkazů pro efekt NEON (podle mého názoru nejzajímavějšího efektu pro dekodér funkce).
- Na zapnutém dekodéru stlačte krátce tlačítko (dojde k rozblikání LED)
- LED bliká jednou krátce a následuje delší mezera. Indikuje tak čekání na příkaz pro výstup č.1
- Stlačíme požadované funkční tlačítko na ovladači (multimouse, lokomouse …)
- LED začnou rychle blikat a dekodér čeká na opakované stlační povelového tlačítka na ovladači
- Pokud se povely schodují, začnou LED 2x krátce blikat s následnou delší mezerou. To indikuje čekání na povel pro vstup č.2
- Stlačíme požadované funkční tlačítko na ovladači (multimouse, lokomouse …)
- LED začnou rychle blikat a dekodér čeká na opakované stlační povelového tlačítka na ovladači
- Pokud se povely schodují, začnou LED 3x krátce blikat s následnou delší mezerou. To indikuje čekání na povel pro vstup č.3
- Stlačíme požadované funkční tlačítko na ovladači (multimouse, lokomouse …)
- LED začnou rychle blikat a dekodér čeká na opakované stlační povelového tlačítka na ovladači
- Pokud se povely schodují, začnou LED 4x krátce blikat s následnou delší mezerou. To indikuje čekání na povel pro vstup č.4
- Stlačíme požadované funkční tlačítko na ovladači (multimouse, lokomouse …)
- LED začnou rychle blikat a dekodér čeká na opakované stlační povelového tlačítka na ovladači
- Pokud se povely schodují, provedete poslední naučení pátého příkazu, který zapíná poloviční svit pro všechny LED najednou
Všechny dostupné verze programu najdete v horním menu na stránkách www.digital-bahn.de. Popis je pouze v německém jazyce, ale přítel google vám pomůže s překladem, který bude dostatečný alespoň pro pochopení efektu a nastavení povelů pro výstupy.
Další zajímavou novinkou je program HexManipulator. Ten vám umožní připravit si přiřazení povelů a dalších možností programu (jsou zde i funkce, které nelze ani jinak změnit, jako rychlost naběhu, styl blikaní, přepínání) ještě před nahráním do mikrokontroléru. Pro úpravu některých především složitějších efektů je to dokonalý nástroj, viz. tento příklad programu s názvem “blinkmuster”. Později je samozřejmě možné program do dekodéru nahrat znovu, ale je už třeba měřících háčků pro SMD součástky a nějakého vhodného programátoru. Ten bude zapotřebí i pro první nahrání programu, pokud si budete chtít mikrokontroléry nahrávat samostatně podle potřeby.
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________